Gepimpt havermoutontbijt

Bah! Roept bijna iedereen als ik havermout als ontbijt adviseer. Begrijpelijk als je denkt aan de pap die je vroeger van je moeder gevoerd kreeg... Ik zal je laten zien dat je een havermoutontbijt zeer smakelijk kunt maken!

 

Bekijk ook eens het andere recept havermout met sinaasappelsap, dat is ook echt een aanrader.

 

Wat heb je nodig:

  • 40 gr havermout/havervlokken

  • 200 ml amandelmelk/ rijstmelk of water

  • tl kaneel

  • handje gewassen blauwe bessen

  • tl chiazaad

  • 25 gr ongebrande noten

  • el kokosrasp

  • evt. klein stukje kokosvet met smaak

 

Verwarm de melk of het water met de havermout, kaneel en kokosvet. Laat dit 1 a 2 minuten koken.

 

Schep de warme havermout in een kommetje. Alle andere ingredienten mogen erbij. Chiazaad, nootjes, blauwe bessen, kokosrasp. En klaar is je havermoutontbijt!

 

 

♥ Tip: Voor de afwisseling kun je stukjes chocola met 72% cacao of meer toevoegen ipv de blauwe bessen.  Wil je de havermout zoeter hebben, een schepje kokospalmsuiker is een goede optie.

 

Mocht je bezig zijn met afvallen dan adviseer ik je alleen een beetje kokosvet toe te voegen en de ongebrande noten achterwege te laten.

Cadeautje!

"49 Geheimen Om Kilo's Kwijt Te Raken"

Download hier jouw GRATIS E-Book

Dit recept delen?

Sabine Leijten | De KoelkastCoach

Sabine Leijten is Dé Online Voedingsdeskundige

"De missie van De KoelkastCoach is om jouw te helpen een gezond eetpatroon te ontwikkelen, met afvallen als doel!"

Condities

  • Grey Google+ Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Instagram Icon