GEZOND GEWICHT

DÉ ONLINE

VOEDINGSDESKUNDIGE

AFVALLEN ZONDER SPORTEN, ONTDEK HOE!

Afvallen zonder sporten met De KoelkastCoach!

dsc_0111.JPG

Maak hier onder je keuze:

Start direct met één van de unieke

afslank challenges.

Krijg advies op maat door exclusieve begeleiding.

Afvallen zonder sporten

Wil je afvallen maar heb je een hekel aan sporten? Of ben jij van mening dat afvallen zonder sporten onmogelijk is? Goed nieuws voor jou!

 

Om af te vallen hoef je helemaal niet iedere dag urenlang te zwoegen in de gym of dagelijks ellenlange kilometers hard te lopen. Afvallen zit 'm voor 80% in de juiste voeding. Sporten is altijd goed, maar je slaappatroon en voldoende ontspanning zijn net zo belangrijk.

 

Door de vele jaren ervaring is Sabine Leijten - De KoelkastCoach een expert als het gaat om afvallen. Haar expertise mag zij ook geregeld delen in de media. Op dit moment schuift zij iedere vrijdag aan bij Lunch Lekker met Daniël Dekker op NPO radio 5 tussen 12.00 en 14.00u.

 

De KoelkastCoach heeft 4 unieke afslank programma’s voor je, waarmee je afvalt zonder te sporten. Met zo’n afslank programma kies je voor afvallen zonder calorieën te tellen, zonder sporten en zonder jezelf van alles te ontzeggen.

 

Afvallen met lekkere menu’s en recepten, handige boodschappenlijstjes, motiverende video’s, slimme weetjes en online advies. Begin vandaag nog met afvallen zonder sporten! Durf je 't aan?

"Na veel diëten geprobeerd te hebben, die vervolgens op teleurstellingen uit draaiden, ben ik via een collega bij Sabine terecht gekomen.

 

Dankzij haar gevarieerde menu's, waarbij je nergens over hoeft na te denken;), ben ik na de 90 dagen challenge ruim 20 kg afgevallen. Dit werkt zo motiverend dat ik uiteraard doorga. Op naar de volgende mijlpaal van nog 15 kg eraf!"

- John van Leeuwen

"Beste Sabine,

Wij willen jou heeeeel erg bedanken!

Wij hebben een hele nieuwe levensstijl ontwikkelt die ons prima bevalt. Ikzelf ben 15 kilo kwijt en mijn man 21 kilo, daar zijn we best een beetje trots op en dit dankzij jouw super way of living.

Voorlopig laten we dit niet los. Week 3 van jouw menu's ligt alweer klaar."

- Brigitte van der Wal

DeKoelkastCoach_Kookt!.jpg

"Na de geboorte van mijn kinderen heb ik meerdere malen geprobeerd om af ta vallen, maar helaas zonder succes. Via via kwam ik bij de Koelkastcoach terecht. Met de 60 dagen challenge ben in 10 kilo afgevallen.

 

Het afvallen was goed te combineren met een gezin. Zelfs de kinderen hebben gegeten wat er op mijn menu stond. Ik raad het zeker aan!"

- Murielle Albert-Ignacio

"Als eerst mijn complimenten over de verzorgde uitstraling van dit programma. Simpel, lekker en toegankelijke recepten.

 

Ik sport veel dus heb Sabine om wat extra advies gevraagd i.v.m mijn trainingen. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik 12 kilo kwijt ben en in spiermassa flink ben toegenomen zonder honger te lijden."

- Ramon Grob

Bedankt Sabine voor de afgelopen 60 dagen! Voor mij was het een groot succes!

 

7 kilo lichter, mijn vetpercentage is naar 23,6% gegaan maar nog belangrijker mijn spiermassa is vrijwel gelijk gebleven! Niet onbelangrijk voor mijn doel dit jaar: de armen van Dafne Schippers :-)))!

- Daan Hendriks

Bekijk en lees de verbluffende resultaten!

IMG_5916.jpg
55E56EAD-5B4F-45A2-9FDF-A8F9D4DB5DB8.JPG
Blijf up to date, volg ons!

Afvallen zonder sporten

Vooropgesteld dat lichaamsbeweging erg goed is om allerlei lichamelijke klachten te voorkomen. Neem het verlagen van de bloeddruk maar ook het ongezonde (LDL) cholesterolgehalte krijgt minder kans zich te verhogen. Om het afvallen is sporten niet de belangrijkste factor. Afvallen zonder sporten is voor veel mensen een uitkomst want het scheelt in kosten voor de sportschool maar ook het nare omkleden in zo'n kleedkamer voorafgaand aan de sportles is verleden tijd.

Calorieën beperken is de sleutel

Nog een mythe die onder de loep genomen dient te worden is, dat afvallen draait om calorieën beperken in combinatie met sporten. Deze verwarring bestaat helaas ook nog steeds. Caloriebeperking is evenmin net zo onnodig als sporten bij het afvallen. Het gaat om de juiste balans in je eetpatroon. De uitgebalanceerde hoeveelheden eiwitten, vetten én koolhydraten. Als je die structuur eenmaal te pakken hebt dan is afvallen zonder sporten een eitje. Hieronder alvast een paar handvatten om jouw traject "afvallen zonder sporten" te gaan starten.

Een aantal tips om te beginnen met afvallen zonder sporten:

Afvallen zonder sporten is dus zeker mogelijk, je moet alleen weten wat je aan het doen bent. Om je wat beter op weg te helpen hebben we in dit artikel de beste tips voor je op een rijtje gezet. Er zijn natuurlijk nog veel meer handige tips om toe te passen, maar met deze tips kun je alvast een begin maken.

  • Langzamer kauwen

Je hersenen hebben tijd nodig om te verwerken dat je genoeg hebt gegeten. Als je je eten grondig kauwt, eet je langzamer. Dit gaat gepaard gaat met een verminderde voedselinname, een voller gevoel en met kleinere porties. De snelheid waarmee je je maaltijden eet kan ook van invloed zijn op je gewicht. Verschillende onderzoeken laten zien dat snellere eters eerder in gewicht toenemen dan langzamere eters. Snelle eters hebben ook veel meer kans om sneller dik te worden te worden. Om de gewoonte te vormen om wat langzamer te eten, kan het helpen om te tellen hoeveel keer je op elke hap kauwt. Dit maakt het mogelijk om af te vallen, zonder hiervoor te sporten.

  • Ongezonde snacks

Het typische bord is vandaag de dag groter dan een paar decennia geleden. Deze trend kan bijdragen aan gewichtstoename. Hoe zit dit dan vraag je je af? Het gebruik van een kleiner bord kan helpen om minder te eten door je porties groter te laten lijken. Aan de andere kant kan een groter bord een portie kleiner doen lijken, waardoor je meer eet dan je eigenlijk in eerste instantie voor ogen had. Je kunt dit in je voordeel laten werken door gezond voedsel op grotere borden te serveren en minder gezond voedsel op kleinere borden. Zonder te sporten ben je zo al op een gezondere manier bezig!

  • Drink voldoende water

Het drinken van water kan helpen om minder te eten en om af te vallen zonder te sporten, vooral als je wat water voor de maaltijd drinkt. Een studie bij volwassenen toonde aan dat het drinken van een halve liter water ongeveer 30 minuten voor de maaltijd het hongergevoel vermindert. Deelnemers aan het onderzoek die voor de maaltijd water dronken, verloren in een periode van 12 weken 44% meer gewicht in vergelijking met degenen die dat niet deden. Als je calorierijke dranken - zoals frisdrank of sap - vervangt door water werkt dit nog beter.

  • Eet minder suikers

Of je nu wel of niet houdt van koolhydraten, de meesten van ons krijgen iedere dag meer suikers en koolhydraten binnen dan we eigenlijk nodig hebben. Dit komt doordat er aan ontzettend veel dingen suiker wordt toegevoegd. Het vervangen van geraffineerde koolhydraten door hun volkoren tegenhangers en het elimineren van snoep en desserts is maar een deel van het gehele proces. Suiker zit namelijk echt in bijna alles. Probeer dus om bij ieder product wat je in de supermarkt koopt te kijken hoeveel suiker er in zit. Het zal je verbazen in hoeveel voedingsmiddelen er stiekem suiker aan toegevoegd is. Lees hier welke soorten suikers er allemaal zijn.

  • Stop met die elektronische afleiding

Door te letten op de plek waar je eet is het mogelijk om minder calorieën binnen te krijgen. Mensen die eten terwijl ze tv kijken of computerspelletjes spelen, kunnen het zicht verliezen op hoeveel ze eigenlijk hebben gegeten. Dit kan op zijn beurt leiden tot veel te veel calorieën. Uit een overzicht van 24 onderzoeken bleek dat mensen die bij een maaltijd werden afgeleid, ongeveer 10% meer aten in die vergadering. Wil je dus afvallen zonder te sporten dan zal je moeten letten op waar je precies eet.

  • Afvallen zonder sporten met De KoelkastCoach

Zoals je leest zijn er flink wat dingen die je kunt doen om af te vallen zonder daarbij te hoeven sporten. Maar er is nog veel meer enorm belangrijk. Alle deze handige tips en structuren leer je De KoelkastCoach ChallengesDeze unieke afslank-programma's helpen je in 30, 60 of 90 dagen jouw eetgewoontes stap voor stap aan te passen. Je stelt doelen, zoals het weer aankunnen van die onwijs dure broek of dat verbluffend mooi pak... 

Langzaam werken we samen aan een gezonder eetpatroon met jouw doel in het vizier. Want je wilt permanent een gezond gewicht en niet voor een korte periode, toch?

 

Alle afslank trajecten van De KoelkastCoach zijn gebaseerd op verschillende voeding gerelateerde studies. Zo wordt er rekening gehouden met bepaalde lichamelijke klachten als; een te traag werkende schildklier, overgewicht, diabetes 2, PDS, gluten, etc. Ben je er klaar voor om jouw ideale gewicht te behalen en te behouden? Bekijk dan snel welk pakket er het beste bij jouw past!

Sabine Leijten | De KoelkastCoach

Sabine Leijten is Dé Online Voedingsdeskundige

"De missie van De KoelkastCoach is om jouw te helpen een gezond eetpatroon te ontwikkelen, met afvallen als doel!"

  • Grey Google+ Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Instagram Icon

Condities