Sabine Leijten | De KoelkastCoach

Sabine Leijten is Orthomoleculair Voedingsdeskundige

"De missie van het platform De KoelkastCoach is om zoveel mogelijk mensen te helpen een gezond eetpatroon te ontwikkelen!"

  • Grey Google+ Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Instagram Icon

Condities

  • De KoelkastCoach

Waarom is Water Drinken zo Belangrijk?



Veel mensen beseffen zich niet dat water drinken één van de allereerste en bijna wel de belangrijkste stap is om de eerste paar pond kwijt te raken. Het is namelijk zo dat als je voelt dat je honger hebt, vaak niet het gevoel is van ‘eten’ maar juist het signaal van uitdroging. Je lichaam geeft aan dat er een vocht tekort aan het ontstaan is. Eigenlijk heel logisch aangezien je lichaam voor 66% uit water bestaat. Dit is dan ook waarom water zo belangrijk is om je gewicht onder controle te krijgen.

Drink voldoende water. Denk aan minimaal 8 glazen water per dag. OMG, denk je misschien, maar geen nood. Bouw dit langzaam op. Er bestaan tegenwoordig zelfs applicaties die aangeven wanneer je weer een glas water dient te drinken. Heel handig!

Of je zet gewoon een grote kan met water op je bureau en verplicht jezelf die aan het eind van de dag leeg te hebben. Het kan ook heel goed zijn dat je veel onderweg bent. Regel dan dat je iedere ochtend, wanneer je in je auto stapt, een grote fles water meeneemt. Dwing jezelf een beetje discipline te hebben en de fles aan het eind van de dag leeg te hebben.

Je ziet overal is een oplossing voor.

Een grote fles water zijn ongeveer 6 glazen, je weet dus wat je te doen staat.

Het geweldige aan water is, dat je er zoveel van kan drinken als je wilt want het bevat helemaal geen calorieën. Door veel water te drinken, ga je minder eten. Je stilt namelijk het ‘honger-gevoel’.

Probeer het volgende maar eens: als je honger hebt, drink een glas water. Hoogstwaarschijnlijk realiseer je je dan dat je uitgedroogd was in plaats van dat je honger had.

Een glas water drinken voordat je gaat eten, werkt goed om je sneller een vol gevoel te geven. Een ideale manier om te voorkomen dat je 2 keer opgeschept. Het proberen waard zou ik zeggen.

Drink liever niet tijdens je maaltijd. Water drinken kun je prima tussen de maaltijden door doen, maar niet in combinatie met voedsel. Water of welk soort drank dan ook remt namelijk de spijsvertering. Apart van dat kan je lichaam de voedingsstoffen minder goed uit je voeding halen doordat alles gaat ‘zwemmen’. Je krijgt dus minder voedingsstoffen binnen als je drinkt tijdens je eten.

Bulk drinken is misschien iets waar je weleens van gehoord hebt maar, wat wordt daar nou eigenlijk mee bedoelt? Het principe is heel simpel; 3 à 4 glazen water achter elkaar op drinken. Iedere keer kleine beetjes water drinken kost je lichaam meer energie dan in één keer een grote slok.

Misschien doe je het al, maar 8 glazen water per dag is belangrijk er bij jezelf in te slijpen. Tegenwoordig zijn er allerlei leuke fancy waterflessen op de markt, waar jezelf vers fruit aan toe kunt voegen zodat het water drinken nog leuker en lekkerder wordt. Saai is water drinken allang niet meer.

Hieronder 4 voorbeelden hoe je water op te leuken:

  • paar plakjes komkommer en 4 aardbeien.

  • 3 takjes munt en 6 frambozen.

  • 6 partjes mandarijn en 5 blaadjes basilicum.

  • 2 takjes tijm, 2 takjes rozemarijn en 2 schijven limoen.

  • en zo kun je eindeloos variëren…

Cheers!

Sabine Leijten | De KoelkastCoach www.dekoelkastcoach.nl

#water #waterdrinken #drinkenenafvallen #afvallen #hongergevoel #honger #dieet #waterperdag #gezondheid #gezonde #gezond #healthy

217 keer bekeken